Brezplačna poštnina ob nakupu NAD 50 €!

Ime produkta ste dodali na vaš seznam želja!

Znamka, elegantna kot modri pinot

25. november 2021

Jože Koželj je v vinskem poslu pred tridesetimi leti pristal bolj po naključju. Njegova Hiša dobrih vin pa je danes pravi naslov za vse ljubitelje vin. 

Deli na:

Jože Koželj je v vinskem poslu pred tridesetimi leti pristal bolj po naključju, je pa hitro postal eden glavnih igralcev na vinskem trgu v Sloveniji. Danes je največji vinski distributer, njegova Hiša dobrih vin pa je pravi naslov za vse ljubitelje vin.

Vino zanj ni le pijača, pripoveduje mu zgodbe, v katere so svoj pečat vtisnili vinarji in narava, ki je omogočila ta dar. Prepričan je, da ima Slovenija krasno vinsko zgodbo, ki jo želi neokrnjeno prenesti do kupcev, da lahko tudi oni polno uživajo v njeni barvitosti. Zanj ima vsako vino svoj značaj, tako kot ga imajo znamke, ki jim je zvest. Vprašanje, katero vino bi najbolj ustrezalo znamki Audi, se nam je kar spontano vpletlo v pogovor z njim. Z znamko Audi pa ga povezujejo tudi druge podobnosti, med drugim zavezanost trajnostnemu razvoju, zato nas ni presenetilo, da je njegov zvesti cestni spremljevalec električni e-tron.

Veliko Merlot
Movia
Slovenija
·
Goriška brda
·
Rdeče
·
Suho
·
2015
·

65,00 €
Arome so intenzivne, zrele. Že ob natakanju zaznavamo intenzivnost zrelega črnega jagodičevnja, črna češnja, sliva, črna oliva, pa murva, zatem zaznamo note suhih rdečih vrtnic, ki se jim kmalu pridružijo note dolgega zorenja v sodih. Zaznamo čokolado, mleto kavo, pa rožič, nageljnove žbice, likviricjo in note dima. V zaključku imamo tudi note usnja, humusa in dima.V ustih deluje suho, mehko in dobro vgrajenim alkoholom. Obenem nas osveži, tanini delujejo uglajeno obenem zaznamo tudi mineralnost in čudovit umami. Vino, ki ima toliko mehkobe, da deluje uravnovešeno, a obenem nakazuje svoj dolg življenjski potencial. Vino intenzivnosti, dolge obstojnosti in poudarjene, plemenite elegance, ki jo lepo poudari njegovo krepko telo.
Blagovna znamka
Država
Regija
Goriška brda
Barva
rdeče
Volumen
0,75
Sorta
Merlot
Struktura
zrelo rdeče vino
Sladkorna stopnja
suho
Letnik
2015
Alkoholna stopnja
13,5 %
Eko
TRUE
Vsebuje
sulfit


V vinskem poslu ste uspešno že vrsto let. Kako ste pravzaprav začeli?

Leta 1991 sem še kot mladenič začel iskati možnosti za svojo življenjsko pot. Bolj po naključju sem prišel do prijatelja, ki je iskal prave zgodbe za vinski posel, in sem se pridružil. Najprej sem začel z distribucijo in skladiščenjem, leta 2001 pa stopil na samostojno pot prodaje vina. Iz majhne podružnice smo razvili uspešen posel in danes lepo delamo.


Ste velik poznavalec in verjetno tudi sam ljubitelj vin. Ste bili to že prej ali je to prišlo s poslom?

Ljubitelj vin sem bil že prej, je pa zgodba, ki jo imamo zdaj, seveda povsem drugačna. V teh 30 letih je za nami ogromno preizkušanja vin, degustacij, razvoja vinskih kart za gostinstvo – z vsem tem pridobivaš izkušnje. Poleg tega imamo tudi zelo veliko stikov z vinarji, slovenskimi in tujimi, s čimer dobivamo še dodatna poglobljena znanja. Tako da sem zdaj res kar dober poznavalec vin in vsega, kar je povezano z vinom.


Ves ta čas ste se razvijali. To je nekaj, kar pri znamki Audi zelo dobro razumemo – nočemo stati na mestu, ampak želimo razvijati nove, naprednejše, zmogljivejše avtomobile, ki jih ljudje radi vozijo. Napredek je naša gonilna sila. Kaj žene vas?

Drži. Posel smo ves čas razvijali, od začetka, ko sva dva zaposlena skrbela za vse, do danes, ko zaposlujemo dvajset sodelavcev. Osebno me žene misel na prihodnost, to, da imava z ženo zelo pridne, preudarne otroke. Vsi so v poslu skupaj z nami in to je največji dar, ki sva ga dobila. To je tudi naša zgodba – nekaj, kar dobiš v dar od narave, se čutiš nekako dolžnega razvijati naprej. Zato smo razvili tudi svojo blagovno znamko Dar sonca.


Kdaj ste pa začeli s svojo blagovno znamko?

Približno pred desetimi leti smo kot prvo pod znamko Dar sonca ponudili malvazijo in je še zdaj zelo uspešna. Postopoma smo dodajali druga vina, ki prihajajo iz različnih pokrajin Slovenije. Je pa naša zgodba drugačna, na nek način posebna. Naš pristop je, da najdemo majhnega vinarja z izjemnim vinom, ki ga ne more prodajati ali ga iz nekih razlogov ne ponuja na trgu, in razvijemo vino skupaj z njim.

Nam lahko zaupate kakšno zanimivo zgodbo vinarja, ki je razvijal vino z vami?

Težko izpostavim le eno, saj so nam vse enako pomembne. Lahko pa jih predstavim nekaj, iz katerih je razviden naš pristop. Že dolgo sodelujemo z Dušanom Troštom iz Vipavske doline in zdaj vsako leto napolnimo približno 20.000 steklenic njegove malvazije, kar je lepa količina za Slovenijo. Iz Vipavske doline imamo še druge manjše vinarje, na primer Radivoja Lisjaka, ki nam polni cabernet franc. Potem lahko omenim rose Dušana in Marka Kristančiča iz Brd, ki sta sicer znana vinarja, vendar roseja sama ne delata za trg. Posebna je tudi zgodba, ki jo imamo s kletjo Vina Koper, z njihovimi bariki. To so vina, zorjena v hrastovih sodih, niso sveža vina, so vina za staranje. Njihova barika merlot in cabernet polnimo v steklenice magnum, to so zelo dobra vina.


Pod blagovno znamko Dar sonca delate torej tako z majhnimi vinarji kot z uveljavljenimi, vedno pa gre za posebna vina.

Tako je. Razvijamo posebna sodelovanja, hkrati pa skrbimo za to, da imamo v ponudbi raznolika vina, da pokrijemo celo Slovenijo. Vinogradi v Sloveniji so neverjetno lepa zgodba. Vsaka pokrajina ima svoje posebnosti, svoj značaj. Potem je še vsak vinar zgodba zase. Za nas je to občudovanja vreden posameznik s človeško roko, trto in zemljo, iz katere le on zna narediti svoje vino. Tako da je vsako vino nekaj posebnega. Mi te manjše vinske zgodbe povežemo in širimo naprej.


V kolikšni meri vino odraža značaj vinarja?

V celoti. Pri določenih vinarjih, ko pridemo do njih, v njihove kleti, že vnaprej vemo, kakšno bo vino. Ker si vsak vinar zamisli, kakšno vino želi imeti. Nekateri so svetovljani, veliko hodijo po svetu, pokušajo najboljša vina iz različnih pokrajin in jim želijo čim bolj približati svoj potencial, drugi delajo drugačne zgodbe.


Kaj pa naš okus? Se je spreminjal?

Z razvojem globalizacije se vse spreminja. Spreminja se kultura, življenjski slog in seveda tudi pivci. So vedno bolj ozaveščeni, več potujejo, se izobražujejo. Tako se spreminjajo tudi trendi. Z mojimi komercialisti se vedno pogovarjamo o tem, da morajo spremljati modo in avtomobile. Ti se ves čas spreminjajo in osebno se mi zdite pravi umetniki, da na vsake toliko časa ponudite nov avtomobil. Pri vinu je enako, vedno je treba nekaj dodajati, nekaj osebnega. Vsako leto je vino tudi drugačno, ker je letina drugačna, narava je drugačna. Je pa vino ves čas v trendu.


Kdo določa trende, kupci, vinarji, gostinci, distributerji?

Vzajemno vsi skupaj, najbolj pa so pomembna mednarodna ocenjevanja vin. Tam se zbere vsa svetovna elita, okuševalci, novinarji, vinarji, distributerji …, in tam se ustvarja veliko trendov.


Kakšna vina pa so priljubljena danes?

Zelo priljubljena so sveža, lahkotna, pitna vina. Velik porast imajo penine, zelo hitro prihajajo tudi ekološka vina. Vsi gremo nazaj k naravi.

Je morda na spremembe okusov vplivala tudi pandemija?

Pravzaprav je zapiranje javnega življenja, ki je prišlo s pandemijo, prineslo tudi nepričakovano spremembo na vinskem trgu. Prišlo je do večje širine. Večji poudarek je bil na spletni prodaji, ljudje so imeli morda malo več časa raziskovati zgodbe, bolj so spoznavali raznolikost in to, da se k vsaki hrani postreže drugo vino. Že nekaj časa opozarjam gostince, da ne morejo imeti samo ene vrste malvazije, sivega pinota …, da morajo imeti širino. V Sloveniji imamo neverjetno bogato vinsko zgodbo, po drugi strani pa, ko pridemo v nek lokal, ugotovimo, da ima v ponudbi samo pet različnih vin. To se zdaj spreminja. V restavracijah so ogromno naredili na promociji Slovenije z dobrimi kuharji in Michelinovimi zvezdicami in razširila se je tudi vinska ponudba. Upam, da bo šel ta trend naprej, tudi v manjše bare in to se že dogaja. Več dobrih vin bo, več različnih penin, belih, rdečih vin, tudi tujih, da lahko primerjamo in vidimo, da slovenska vina nič ne zaostajajo.


Ste pandemijo občutili tudi v podjetju?

Večji del našega posla, približno 70 %, je usmerjeno v gostinstvo. Ob zaprtju smo se morali hitro preoblikovati, če smo se želeli obdržati. Nismo odpuščali, veste, dobrega delavca je težko dobiti. Za hiter preobrat se moram zahvaliti mladi generaciji, Roku in Luciji, ki sta hitro oskrbela spletno stran in smo na spletu nadoknadili upad.

Kaj vse obsega vaša dejavnost?

Naša dejavnost je prodaja vina. Zastopamo približno 90 blagovnih znamk slovenskih vinarjev in vse več tudi tujih vinarjev. Približujemo se 50 znamkam tujih vin, za kar skrbi sin Rok, ki se je zelo dobro vključil v naš tim. Del naše ponudbe so tudi žgane pijače, gini, viskiji in podobno. Skupaj imamo približno 1.500 vrst različnih vin in žganih pijač. Temu dodajamo še olivna olja, bučna olja, hrano kot pršut in sir, kozarce in druge pripomočke.


Vse, kar potrebujemo za uživanje v vinu?

Tako je.


Ljubitelji vina verjetno raje kupujejo v specializirani spletni trgovini kot v veleblagovnici.

Pri nas imamo velik izbor izdelkov, s katerimi si sami napolnite košarico. Poleg tega mi kupljeno lepo zapakiramo in če se le da, dostavimo z lastnimi prevozi, da imamo direkten stik s kupcem. Veste, če naročite vino za neko posebno priložnost, za katerega ste pripravljeni odšteti nekaj več, je pomembno tudi, kako pride do vas. Celotna izkušnja, do takrat, ko kupec dobi vino v roke, mora biti do potankosti izpeljana tako, kot misliš, da mora biti. To je enako kot pri avtomobilih. Ne boš zadovoljen samo s praznim sedežem, mora biti celota.


Kako dobra so slovenska vina?

Naši vinarji so neverjetni, zelo dobro spremljajo ves svetovni trg in so odlični. V Sloveniji imamo tudi res dobre pogoje, raznolikost pokrajin in pridelamo krasna vina. To nam dokazujejo tudi številna mednarodna priznanja. Nič ne zaostajamo za svetovnim vrhom, mogoče z določenimi vini zaostajamo le pri cenah.


Ko ste začeli, verjetno slovenska vinska zgodba še ni bila tako močna kot danes. Kdaj se je razvila?

Dobri vinogradniki so bili že prej. Čurin, Kristančič, Movia, Lisjak Radivoj, tudi zadružne kleti so bile vedno v vrhu – Ormoška klet, Vina Koper, Vipavska Klet, ki je že leta 1992 naredila zelo priznan vinjak letnik '72. Mi imamo samo še dve steklenici tega vinjaka na zalogi in dosega visoko ceno. To so bile že takrat drzne poteze, po osamosvojitvi pa so prišli številni manjši vinarji, delavni, ekskluzivni, z mladostnim zagonom in v mladi Sloveniji naredili res dober preporod.


INTERVJU SI LAHKO V CELOTI PREBERETE NA POVEZAVI: TUKAJ

Avtor intervjuja: AUDI SLOVENIJA

Pavo belo
Kristančič
Slovenija
·
Goriška brda
·
Belo
·
Suho
·
2021
·

23,50 €
Umirjena rumena barva nakazuje zorenje vina v sodih in bogato vsebino. Aroma potrjuje druženje vina s sodom in izraža posušeno belo sadje, vanilijo in kokos. Lepa struktura vina je zaznamovana s tanini lesa, ki so nekoliko nemirni, vendar obetajo veliko. Kisline so izražene in pripomorejo k značaju vina, občutek vina v ustih je suh. Priporočamo ga k zapečeni polenti s sirom in pršutom, puranjemu zrezku na žaru, polenovki…
Blagovna znamka
Linija
Kristančič Pavó
Država
Regija
Goriška brda
Barva
belo
Volumen
0,75
Sorta
Beli Cuvee
Struktura
zrelo belo vino
Sladkorna stopnja
suho
Letnik
2021
Alkoholna stopnja
14,5 %
Vsebuje
sulfit
Deli na: