Na Primorskem so tako veliki kot mali vinarji sprejeli neke vrste konsenz o sortah. V Istri sta glavni sorti malvazija in refošk, v Brdih rebula, na Vipavskem prav tako rebula poleg avtohtonih zelena in pinele. Zaščitnih znak Krasa je teran. Kako pa je v Podravju?
Podravje ni bilo sposobno identificirati potenciala. Eni pravijo, da je to sauvignon, drugi šipon, tretji stavijo na muškate … Res je, da ima Podravje širok sortni nabor, zato se nihče noče ničemur odreči. Mislimo, da smo lahko v vsem najboljši, a to seveda ni res. Treba se je specializirati in razvijati zgodbo. Vzemimo na primer šipon, ki je dandanes na trgu nerazpoznaven. Zadnja leta so ga sicer začeli odkrivati v gostinstvu, ker je nekaj kleti začeli pridelovati res dobre šipone. A če greste med vinogradnike v Podravju, bodo ti rekli, da je treba delati šipon polsuh ali posladek. Ni definiranega stila. Primorska je to izredno dobro naredila pri refošku. Mislim, da pri vinarjih še vedno primanjkuje znanja. Ne govorim o uglednih vinarjih, ampak o povprečnih, ki jih je ogromno.
Šipon je gotovo zgodba, ki ima največjo perspektivo. Kaj pa druge lokalne sorte?
Šipon je prav gotovo prva sorta za razvijanje, kar se dokazuje tudi v tujini. Naj bo to Gross, ki je na Decanterju dobil za šipon že dve platinasti medalji, ali pa mi (Puklavec Family Wines, op. p.), ki smo prejeli eno. Dejstvo je, da je šipon največkrat nagrajena sorta na Decanterju, ko govorimo o najvišjih medaljah. Tu ne smemo pozabiti na Čurina in njegova ledena vina. Malo je nerazumljivo, zakaj se tega vsi skupaj ne lotimo in razvijemo do popolnosti. Imamo sicer tudi ranfol, rizvanec, zeleni silvanec in druge sorte, za katere pa menim, da nimajo toliko potenciala. Osebno bi stavil na šest sort: rumeni muškat in traminec, ki sta v Podravju od vedno, potem so tu še šipon, sauvignon, sivi pinot in chardonnay. Če nam bo nekoč uspelo razviti primerne klone, tudi renski rizling. Pri rdečih sortah prihodnost prav gotovo pomeni modra frankinja. Čakam pa tudi na eksplozijo modrih pinotov. Za to je za zdaj še manko znanja predvsem v vinogradništvu. To je zelo muhasta sorta, ki ne pozna bližnjic pri pridelavi grozdja. Velika priložnost Podravja pa so seveda peneča se vina. Imamo enkraten potencial, ki ga nekateri že s pridom izkoriščajo, drugi pa se počasi lotevajo in že kažejo prve zares dobre rezultate.
Kaj pa se dogaja z vinskim turizmom v Podravju?
Ljudje v Podravju pozabljajo, da je vino predvsem emocija. In kje boš emocijo najbolj doživel? Pri vinarju, v vinogradih in kleti. Tam se vino lahko tudi najbolje proda. Svečina je v tem segmentu veliko naredila, tudi Protner. To je postala že mala destinacija. Še zdaleč ne kot Goriška brda, ampak začetek je. Preostali deli Podravja capljajo zadaj. Dogajajo se premiki v Halozah in jeruzalemskem delu. Projekt Jeruzalem Slovenija dela v zadnjem letu s polno paro. Povezovanje in skupna promocija vinarjev in drugih ponudnikov se ustvarja, kar pomeni, da se vzpostavlja osnovna infrastruktura. Kot sem že prej omenil, pa potrebujemo tudi nove, mlade vinarje, ki ne bodo živeli od prodaje špricarja.
Intervju je bil objavljen v novem magazinu hiše dobrih vin Koželj, Wine Magazine 2019. Novinar: Vanja Alič, Finance, O vinu